Montag, 5. November 2012

Hvordan jeg fandt min biotop.








Den 13.09.2010 drog min familie og mig afsted for at finde et sted i nærheden af hvor vi bor, og hvor vi gad at komme igen.
Ca. 10 minutter til fods er der et morænelandskab der er blevet fredet. Området er sømmet af store "pile og elletræer".







Området i midten er meget fugtigt fordi det ligger meget tæt på grundvandet.
Men åerne, der er, sørger for afløb.
Man kan godt nok kun fornemme åen, men den er der.











Efter mange spændende oplevelser med klatretræer, snegle, kæmpe edderkoppe fandt vi et sted hvor vi virkelig gerne ville komme igen. Min biotop er et kæmpestort egetræ. Det ligger på en lille forhøjelse i fugtområdet. Egen er simpelthen gigantisk og man kan komme langt op i det. Se selv...

























1 Kommentar: