Dienstag, 13. November 2012

Dyreholdsopgave Akvarie skift



 


Efter nogle dage hvor akvariet har været i brug, har jeg observeret at løsningen med akvariet var suboptimalt. Kanten på akvariet er simpelt hen ikke høj nok. Den iltpumpe jeg har anskaffet sprøjter bidte små vanddråber ud af bassinet + at jeg for ondt i maven over at varmeapperatet ikke kan ligge helt i vandet pga akvariets størrelse.

Men nu er jeg kommet i tanke om jeg har en forholdsvis høj glasvase stående. Efter jeg har vasket den med kemifrit vand. Er hele projektet blevet flyttet over i vasen. 

Forresten har jeg fra starten af været så klog at placere akvariet ( som reelt set er et større glas) på et træbræt, som vil gøre det nemmere for mig at håndtere det, hvis jeg for eksempel vil tage det ned for at se om der er sket noget, sammen med børnene.

Forresten er der ikke sket noget endnu. Men jeg har læst at det skal være meget svært at se dyrene i de første stadier.

 

1 Kommentar:

  1. Hejsa

    Det bliver spændende at følge - har du set indlæget om den digitale lup på undervisningsbloggen? Det kunne være en ide til at få øje på dine dyr:-)

    Vh Ida

    PS: Husk at give dine indlæg en titel, jeg vil gerne linke til dig fra undervisningsbloggen... det er ikke muligt uden en titel på indlæget ;-)

    AntwortenLöschen